FANDOM

Halo: Reach
Hr.png
Fejlesztő(k)
Amerikai megjelenés
Angol megjelenés
ESRB értékelés:
Mature (M) for Blood and Violence
Platform(ok):
Író(k):
Peter O' Brien
Robert McLees
Média:
DVD

A Halo: Reach egy FPS játék. A Halo: Combat Evolved előtörténetét játszhatjuk végig. A játék csak az Xbox 360-ra lett kiadva. Joe Staten jelentette be a 2009-es E3-on a játékot és elmondta, hogy a megjelenési dátuma 2010. Szeptember 14. lesz, japánban 15..

Az első napon a Reach több mint 200 millió dollárt bevételt hozott, a Halo 3 rekordját is megdöntve ami 170 millió dollár volt.

Áttekintés Szerkesztés

Rövid Ismertetés Szerkesztés

A Halo: Reach 2552-ben játszódik miközben a Szövetség megszállja az emberi kolóniát... a Reach-et, ami a UNSC főhadiszállása. A játékban a Noble Team egyik tagja leszünk. Egy SPARTAN-II-es és öt SPARTAN-III-as katonából álló kommandóról beszélünk. Mi a csapat legújabb tagjával leszünk. SPARTAN-B312, vagy Noble Six. Nekünk kell megvédeni a Reach-et a biztos pusztulástól a Szövetség erőivel szemben.

A kampány során a játékosok különböző helyeken fognak járni a Reach-en. A kis elhanyagolható tanyáktól a legmodernebb bázisokig (Sword Base), de járni fogunk pl. [New Alexandria|Új Alexandriában]] és az űrben is. A játék egyik nagy érdekessége, hogy már űrcsata is van a játékban, amelyet a Sabre űrhajónkkal fogunk teljesíteni. A játékosok találkozhatnak a bolygó állatvilágával is, mint például a Moával, vagy a Gútával.

Cselekmény Szerkesztés

A Halo: Reach ott kezdődik, hogy a Nemes Csapat egy új tagot kap. Carter A Nemes Csapat vezetője, éppen Holland ezredessel folytat eligazítást, mert Visegrádddal megszűnt. Az ONI helyi felkelésre gyanakszik és odaküldi a Nemes Csapatot. A küldetés során világossá válik, hogy itt nem felkelésről van szó, hanem a Szövetség inváziójáról. A csapatnak fel kell venni a kapcsolatot az ONI-val, ugyanis elveszett a kapcsolat velük már a küldetés elején! Értesíteni kell őket, hogy a Szövetség van a Reachen. Amint ez megtörtént a Sword Base-hez rendelik őket védelmi okokra hivatkozva, ami a ONI-hoz tartozik. Dr. Halsey felvilágosítja a csapatot, hogy a szövetség Zealot osztályba tartozó Elit csapatokat küld mindenfelé, hogy fontos információkat szerezzenek a Nagy utazáshoz.

A Noble Team különböző védekező küldetésekben vesz részt, mint például a Spire létesítmény megsemmisítése. A legjobb védekezés a támadás. A pajzsok inaktiválása volt a cél, hogy ezek után egy UNSC Grafton fregatt a MAC lövegekkel megsemmisítse azt. Ez sikerült is, csak a semmiből megjelent egy Covenant supercarrier és megsemmisítette a UNSC Fregattot. Catherine-B320 "bosszút" talált ki. Feljuttatnak egy Slipspace bombát a szövetségi hajóra és felrobbantják. Elsőnek egy állomáshoz kellett eljutniuk, ahonnan az űrbe juthattak. Ez a feladat Jorge-ra és Six-re jutott. A küldetés végén akadt egy gubanc. A bombát manuálisan kellett aktiválni és nem lehetett megoldani, hogy mind a ketten hazajussanak. Jorge feláldozta magát a Reach-ért. Six New Alexandria mellett landolt. Csatlakozik a megmaradt Nemes Csapathoz, miközben Kat-et megöli egy mesterlövész és New Alexandria kb a földdel lett egyenlő...

Visszahívják a Noble Team-et a Sword Base-hez, ahol Dr. Halsey egy ősi Forerunner információra, amelyről hiszi, hogy ez a kulcs a háború megnyeréséhez. Noble Six, Carter és Emile meglett bízva azzal, hogy Cortana-t vigyék a Pillar of Autumn fedélzetére, mert nála van az információ. Jun meg Halsey-vel tart a Pelikánba.

A Pillar of Autumn felé Carter-t halálosan megsebesíti egy Banshee Six és Emile kiugrik a Pelikánból. Nemsokkal később Carter a Pelikánt egy Scarab-ba vezeti, ezzel megmentve társai életét. Végül megérkeztek az Autumn közelébe, ahol Keyes kapitány megkapja Cortanát. Emile beszáll egy légvédelmi ütegbe, hogy fedezze Keyes-t, amíg átnem veszi Cortanát Sixtől. Emile-t megöli egy Zealot. Six úgy dönt, hogy nem tart Keyes-ékkel, hanem felveszi Emile pozícióját, hogy fedezhesse Keyes-t, amíg az Alkony Pillérével(Pillar of Autumn) el nem tűnik.

A játékban a régi Halo: Combat Evolved-ből ismert nyitójelent következik, amikor felfedezik a 04-es létesítményt, a Halo-t... Majd a stáblista következik. Utána visszakapjuk az irányítást. Egyre halálra ítél küldetést kapunk, ahol nem lehet győzni. Végtelen számban jönnek a Covenant-ok. Célnak a túlélést kapjuk... Aztán amint eléggé lemegy az életed a sisakod a földre kerül és te már csak szemléled a történteket a földön lévő sisakból. Six-re ráugrik jópár Elite Viszonylag könnyedén lerázza az elején magáról őket, de egy idő után már nem ment... Six meghalt és tulajdonképpen vele együtt a Reach is.

Gameplay Szerkesztés

Kampány Szerkesztés

MultiplayerSzerkesztés

FeaturesSzerkesztés

Halo Játékok
Halo Trilógia Halo: Combat EvolvedHalo 2Halo 3
Készülő Halo játékok Halo: Combat Evolved Anniversary
Halo 4Halo 5Halo 6
Más Halo játékok Halo WarsHalo 3: ODSTHalo: Reach
PC/Mac Halo PCHalo 2 Vista
Leállított Munkák Halo: ChroniclesHalo MMOHalo DS

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki