FANDOM

Vandalizmusnak nevezzük a Halo Community Tudástárban azokat a cselekedeteket, amelyek egyértelműen egy-egy szócikk használhatatlanságát vagy pontatlanságát célozzák. A vandálok feltehetően jó szórakozásnak tartják mások munkájának megsemmisítését, ha már ők képtelenek segíteni ebben a munkában.

Típusai Szerkesztés

Vandálkodik az is, aki egy lapot szándékosan töröl, ostobaságokkal írja tele vagy megváltoztat néhány adatot, hogy pontatlanná váljék a szócikk. Egyesek spammelnek és önreklámjaikat helyezik el egyes oldalakon, míg mások zavaró vagy trágár oldalakra küldik a látogatókat.

Fontos azonban, hogy nem tekintjük szándékos károkozásnak, azaz vandalizmusnak azokat a tevékenységeket, amelyeket egy újonc szerkesztő végez, ha véletlenül téved. Egy kezdő még nem kezeli olyan biztonsággal a szerkesztési felületet, így olykor hibázhat. A gyakorlásra azonban ott van a homokozó, ott lehet gyakorolni.

Védekezés Szerkesztés

Minden lapnak megmarad valamennyi változata, így akkor, ha valaki egy meglévő szócikkbe rondít bele, az előző (az utolsó megfelelő) verzió visszaállítása nem jelent problémát. Ha új, értelmetlen szócikket hoz létre egy vandál, az bármikor törölhető.

A vandálokat a számítógépük IP-címe alapján az adminisztrátorok kitilthatják a Halo Community Tudástárból.

Kirívó és visszatérő esetekben (mikor a vandál vagy vandálok különböző IP-címekről támadnak) az érintett lapok levédhetők, így csak regisztrált szerkesztők vagy adminisztrátorok változtathatnak rajta, sőt az egész wiki is levédhető.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki